Klacht over de gemeente
Ben je ontevreden over hoe je bent behandeld door een medewerker van de gemeente of door een van de leden van het college van Burgemeester en wethouders? Je kunt dan een klacht indienen. Richt jouw klacht aan het college van burgemeester en wethouders.
Direct regelen
Aanvraag
In de Klachtenregeling lees je hoe wij een klacht behandelen. Na ontvangst van jouw klacht nemen wij binnen een week contact met je op om een afspraak te maken om jouw klacht te bespreken. Afhankelijk van je wensen wordt jouw klacht formeel (besluitvorming door het college) of informeel (ambtelijke behandeling) afgedaan.
Digitaal regelen
Dien digitaal een klacht in.
Schriftelijk regelen
Je kunt ook schriftelijk een klacht indienen.
Aan de balie regelen
Ook bij de balies van Publiekszaken in het gemeentehuis in Wijhe of in het Holstohus in Olst kun je een klacht indienen. Hiervoor moet je wel eerst telefonisch een afspraak maken.
Klacht indienen met Electronic identification (eID)
Vanuit het buitenland kun je een klacht indienen met Electronic identification (eID).
Klachten van het voorgaande jaar kun je bekijken in de klachtenrapportage.
Privacy
Voor dit onderwerp is onze privacyverklaring van toepassing. Wij vragen voor het behandelen van jouw aanvraag om je persoonsgegevens via een online formulier. Wil je meer weten over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt met betrekking tot de verwerkingen van jouw gegevens? Lees dan onze volledige privacyverklaring.
Ben je niet tevreden met de manier waarop de gemeente jouw klacht behandelt? Vraag dan hulp aan de Nationale ombudsman. Bij vragen over kinderrechten kan de Kinderombudsman u helpen.
Contact
Heb je vragen over het indienen van een klacht?
- Neem online contact met ons op
- Bel ons op 14 0570 (zonder kengetal) of 0570 – 568080
- Bekijk hoe je ons op andere manieren bereikt.