ut Welzijnsloket: één aanspreekpunt voor alle ondersteuningsvragen

Wij vinden het belangrijk dat inwoners die ondersteuning nodig hebben snel en goed worden geholpen. Daarom realiseerden wij samen met ut Huus, Vriendendiensten, Evenmens en MEE Samen ut Welzijnsloket. Alle informatie die te maken heeft met ondersteuning is hier te vinden; online, telefonisch en fysiek. Ook professionals kunnen bij ut Welzijnsloket terecht. Op 7 april , Wereldgezondheidsdag, werd het loket officieel gelanceerd door wethouder Judith Compagner en directeur-bestuurder ut Huus Hannelore Leusink.

Hannelore Leusink, directeur-bestuurder ut Huus: “Het was een intensief traject. We hebben alle verschillende partijen bij elkaar gebracht en met elkaar dit loket opgezet. In het loket komen allerlei zaken samen, zoals welzijn, mantelzorgondersteuning, werk en inkomen, vervoer en leefstijl. Doordat er nu één aanspreekpunt is worden inwoners niet alleen goed geholpen, ze komen ook snel op de juiste plek terecht. Geen kastje naar de muur, maar een echt goede doorverwijzing waarmee zij verder kunnen.”

Inwoners en professionals goed en snel geholpen

Wethouder Judith Compagner: “Met ut Huus als kartrekker is er een prachtig loket ontwikkeld waar inwoners terecht kunnen als zij hulp nodig hebben. Het is fijn dat er nu één aanspreekpunt is waar zij al hun vragen over ondersteuning kunnen stellen. Dit kan telefonisch of persoonlijk bij een medewerker van ut Welzijnsloket. En het loket is er ook voor professionals die willen sparren waarmee ze hun cliënt het beste helpen. We zijn trots op wat er staat en vertrouwen erop dat we inwoners en professionals hiermee goed en snel kunnen helpen.”

Praktische informatie

ut Welzijnsloket is zeven dagen per week online bereikbaar. Bellen kan ook op maandag, woensdag en donderdag tussen 10.00 en 12.00 uur via telefoonnummer 0570 - 56 36 00. Via dit nummer kunnen inwoners ook een afspraak maken met een medewerker in het Holstohus in Olst.

Deel dit
Mail
Bellen